مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 ساعت 11:102019-05-12سياسي

مخالفت مجلس با فوریت بررسی طرح خط و مشی اداره و نظارت بر صداوسیما


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت بررسی طرح خط و مشی اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما مخالفت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس فوریت طرح خط و مشی اداره و نظارت بر صداوسیما را بررسی کرده و در نهایت از 227 نفر نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی اولویت بررسی این طرح با 110 رای موافق، 89 رای مخالف و 10 رای ممتنع رد شد.

علی مطهری به عنوان نماینده درخواست کنندگان در اولویت قرار گرفتن بررسی این طرح، بیان کرد: در اصل 175 قانون اساسی آمده است خط و مشی و ترتیب اداره سازمان صداوسیما و نظارت بر آن را قانون معین می کند.

قبل از بازنگری قانون اساسی در سال 68 صداوسیما توسط شورای سرپرستی اداره می شد که این شورا مرکب از دو نفر از هر یک از قوا بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در آن زمان جذبه و قدرت اجرایی در این سازمان دیده می شد که مدیرعامل آن توسط توسط شورای سرپرستی منصوب می شد.

در بازنگری قانون اساسی در سال 68 شورای سرپرستی منتفی شد و عزل و نصب رییس صداوسیما در اختیار مقام معظم رهبری قرار گرفت و شورایی مرکب از ریاست جمهوری، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر این سازمان انتخاب شدند، اما خط و مشی و اداره سازمان را قانون باید تعیین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت مجلس با فوریت بررسی طرح خط و مشی اداره و نظارت بر صداوسیما

مخالفت مجلس با فوریت بررسی طرح خط و مشی اداره و نظارت بر صداوسیما