مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اردیبهشت 1398 ساعت 13:102019-05-02سياسي

مجموعه تاریخی تنگ چک چک مرمت می شود


مسئول میراث فرهنگی شهرستان داراب از اجرایی شدن مرحله مرمت چهارطاقی و آتشکده قصر آینه، یا مجموعه تنگ چک چک این شهرستان خبر داد.

- داوود مرادی در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: سال گذشته تلاش های پیگیرانه میراث فرهنگی شهرستان داراب و مجموعه استان به ثمر نشست و اعتبار لازم برای مرمت مجموعه تاریخی تنگ چک چک، در دو بخش مطالعات و طرح مرمت و مرمت اضطراری بنا، تأمین شد.

مرادی گفت: هم اینک بخش مرمت هفت قسمت از این مجموعه شامل تقویت و تثبیت پی بنای غربی، اجرای دیوار جنوبی تخریب شده بنا، درزگیری و مرمت ترک ها، اجرای طاق های تخریب شده، مرمت و تقویت پایه دیوارهای بنای غربی و چهارطاقی شرقی، پاکسازی و از بین بردن علف های روی پوسته بیرونی دو بنا و همچنین اجرای دیوار حائل (سیل بند) اجرایی شده است.

این مقام مسئول گفت: این مجموعه تاریخی با نام مجموعه تنگ چک چک در تاریخ بیستم شهریور سال 85 با شماره 16122 به ثبت ملی رسیده است.

مرادی توضیح داد: این مجموعه تاریخی شامل یک سایت بزرگ و بناهای چهارطاقی و گنبددار است که هر کدام بنایی مستقل محسوب می شود و حدود یکصد متر از هم فاصله دارد.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان داراب گفت: بنای گنبددار که در محل به نام قصر دختر معروف است، تنها دارای یک ورودی در قسمت شرقی و طاقچه های متعدد در قسمت داخلی است و این امر احتمال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموعه تاریخی تنگ چک چک مرمت می شود

مجموعه تاریخی تنگ چک چک مرمت می شود