مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398 ساعت 11:562019-05-01پزشكي

درمان ناباروری تا 2 نوبت رایگان است


تقریباً نیمی از مراکز درمان ناباروری در کشور دولتی هستند و از سال جاری نیز دریافت خدمات درمان ناباروری تا 2 نوبت رایگان است.

- قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، از فعالیت 84 مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه در برخی مناطق کشور گزارشات بسیاری داریم که زایمان سزارین احتمال بارداری بعدی را کاهش داده است و می توان گفت برخلاف تصور عامه که در زایمان طبیعی ممکن است آسیب بیشتری به نوزاد وارد شود، طبق آمارها عوارض زایمان سزارین چه برای نوزاد و چه مادر بیشتر است.

وی درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه زایمان طبیعی می تواند موجب افزایش نرخ جمعیت در کشور شود، اظهار کرد: اینکه گفته می شود آیا زایمان طبیعی می تواند جمعیت در کشور را افزایش دهد، باید بگویم ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد و کسی که باردار می شود، یا به صورت طبیعی و یا سزارین زایمان می کند و این امر عاملی برای رشد جمعیت نیست.

جان بابایی ادامه داد: اما اگر ترویج زایمان طبیعی به درستی انجام شود، می تواند نرخ باروری و جمعیت را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: برخی خانم ها عوارضی برایشان با زایمان سزارین ایجاد می شود که احتمال باروری بعدی را کم می کند اما در زایمان طبیعی خانم ها می توانند چندین نوبت باردار ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان ناباروری تا 2 نوبت رایگان است

درمان ناباروری تا 2 نوبت رایگان است