مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398 ساعت 08:462019-05-01فرهنگي

باغ گیاه شناسی نوشهر، بهشتی در ساحل بزرگ ترین دریاچه جهان + فیلم


باغ گیاه شناسی نوشهر، بهشتی در ساحل بزرگ ترین دریاچه جهان + فیلم باغ گیاه شناسی نوشهر نیز که از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی کشور محسوب می شود به عنوان باغ گیاه شناسی برای ناحیه رویشی هیرکانی انتخاب شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، باغ گیاه شناسی مکانی است که در آن مجموعه ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز و در گلخانه ها کشت می شوند و نقش مهمی در زمینه های مختلف تحقیقاتی از جمله علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنا ساختن مردم به اهمیت گیاهان و لزوم حفاظت از آنها بر عهده دارند.

در باغ های گیاه شناسی امکانات لازم برای مطالعه و تحقیق درباره تنوع زیستی و حفاظت از آنها فراهم است و با بهره گیری از روش های مختلف علمی، امکان شناخت گونه های گیاهی کشور فراهم گشته و محدوده پراکنش آنها تعیین می شود.

باغ گیاه شناسی نوشهر نیز که از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی کشور محسوب می شود به عنوان باغ گیاه شناسی برای ناحیه رویشی هیرکانی انتخاب شده است که توسط حبیب  زارع و طیبه امینی اداره می شود.

این باغ در راستای دو هدف اصلی باغ های گیاه شناسی در سراسر دنیا یعنی آموزش به تمامی اقشار مردم و نگهداری از گونه های نادر و در حال انقراض، فعالیت می کند که در سال 1386 به دلیل اهمیت بالای مجموعه حاضر، به عنوان یک اثر طبیعی در سازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ گیاه شناسی نوشهر، بهشتی در ساحل بزرگ ترین دریاچه جهان + فیلم

باغ گیاه شناسی نوشهر، بهشتی در ساحل بزرگ ترین دریاچه جهان + فیلم