مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اردیبهشت 1398 ساعت 13:362019-04-30سياسي

ذکر نام «خلیج فارس» در مکاتبات اُمرای عرب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا عنایتی ظهر امروز در حاشیه همایش ملی خلیج فارس در هتل بزرگ شیراز و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع نام خلیج فارس، اصلا قابل مناقشه نیست چه در اسناد تاریخی چه در نقشه های جغرافیایی، سفرنامه ها و نظرات مورخان بزرگ دنیا و در تمام این ابعاد، نام خلیج فارس مطرح بوده است.

وی افزود: ممکن است امروز عده ای از نام خلیج فارس غافل باشند و نام مجعولی را برای آن عنوان کنند اما این موضوع، چیزی را در اصل قضیه و عنوان اصلی این دریا تغییر نمی دهد.

عنایتی همچنین گفت: نام خلیج فارس حتی برای اُمرای عرب نیز پذیرفته شده به طوری که در مکاتبات ملک عبدالعزیز مؤسس پادشاه سوم سعودی و یا مبارک الصباح پدر رییس دولت کنونی با سران بریتانیا، به تصریح و روشنی نام خلیج فارس برده شده است؛ لذا این نام جاویدان بوده، هست و خواهد بود.

این مقام مسؤول در پایان نیز گفت: پیام همیشگی جمهوری اسلامی ایران، همکاری و دوستی با کشورها به ویژه کشورهای منطقه است تا صلح و ثبات و آرامش را بدون حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش ملی خلیج فارس، فرصتی مغتنم برای تاکید بر یادآوری این منطقه زرخیز توام با تاریخ طولانی است که فرزندان این مرز و بوم نیز به خوبی با وقوف به این مسئله، یاد آن را گرامی می دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذکر نام «خلیج فارس» در مکاتبات اُمرای عرب

ذکر نام «خلیج فارس» در مکاتبات اُمرای عرب