مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اردیبهشت 1398 ساعت 09:562019-04-29اجتماعي

احتمال مشاهده چرخه انتقال بیماری تب کریمه کنگو با گرمای هوا/هشدار جدی به دامداران


همه ساله بعد از بارندگی فصل بهار و آغاز فصل گرما شاهد فعالیت پشه ها و کنه ها هستیم که برخی از آنان عامل انتقال بیماری بین دام ها و انتشار بیماری بین انسان و دام می شود نمونه آن بیماری تب کریمه کنگو است.

- سیدحسین رضوانی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: همه ساله بعد از بارندگی فصل بهار و  آغاز فصل گرما شاهد فعالیت پشه ها و کنه ها هستیم که برخی از آنان عامل انتقال بیماری بین دام ها و انتشار بیماری بین انسان و دام می شود نمونه آن بیماری تب کریمه کنگو است.

وی با بیان اینکه با توجه به فصل بهار و گرمای هوا احتمال دارد چرخه انتقال بیماری را مشاهده کنیم، افزود: لازم است دامداران نسبت به سم پاشی جایگاه های دام و همچنین خود دام اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: برای اینکه شاهد موارد انسانی بیماری تب خونریزی دهنده کنگو نباشیم لازم است دامداران از حمام ضدکنه استفاده کنند.

این مسؤول بیان کرد: موارد اعلام شده هشدار جدی است که باید دامداران نسبت به رعایت آن اهتمام کنند.

رضوانی تصریح کرد: همچنین به کشتارگاه ها اعلام کردیم بعد از ذبح دام لاشه را به مدت 24 ساعت و آلایش و سایر فرآورده ها را به مدت 48 ساعت در پیش سردکن کشتارگاه نگهداری کنند تا عامل بیماری با حفظ شرایط سرمایی ا بین رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال مشاهده چرخه انتقال بیماری تب کریمه کنگو با گرمای هوا/هشدار جدی به دامداران

احتمال مشاهده چرخه انتقال بیماری تب کریمه کنگو با گرمای هوا/هشدار جدی به دامداران