مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اردیبهشت 1398 ساعت 11:252019-04-26سياسي

برگزاری 610 درس تفسیر قرآن کریم در حوزه


دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه از برگزاری 610 درس تفسیر در حوزه علمیه قم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی پنجشنبه شب در مراسم رونمایی از تفسیر کوثر در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی گفت: اگر عصر جاهلیت اولی و مدرن را مشاهده کنیم درمی یابیم که آنچه به حیات بشری جان دوباره می بخشد، آیات الهی است.

وی افزود: سرعت چشمگیر توسعه اسلام در دو قرن اولیه نشان می دهد که تا زمانی که مسلمانان، همه ی اخلاق و فقه و اعتقادات و فعالیت های علمی آنها در پرتو اسلام بود، سرعت رشد چشمگیر داشتند و پس از آن، به همین میزان شاهد دوران افول تمدن اسلامی است.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه بیان کرد: قرآن کریم نور عالی و تابناک الهی است که روزنه امید را در قلب ها زنده کرد؛ قرآن انسان را از ظلمت شرک و بی عدالتی و ظلمت اخلاقی نجات داده است.

میرکتولی بیان کرد: مجمع عالی تفسیر پس از 11 سال امروزه به یک درخت تناور و با ریشه های عمیق در حوزه های علمیه مبدل شده است.

امروزه 610 درس تفسیر در حوزه تدریس می شود و همچنین 50 درس صحیفه و نهج البلاغه نیز برای اولین بار در حوزه علمیه ثبت شده است.

میرکتولی عنوان کرد: در سال قبل شاید یک درس عالی در حوزه بیان می شد ولی امروز 70 درس، هر روز و در طول هفته در حوزه علمیه قم تدریس می شود و 80 درس بین دو تا سه روز هفته در حوزه بیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری 610 درس تفسیر قرآن کریم در حوزه

برگزاری 610 درس تفسیر قرآن کریم در حوزه