مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 ساعت 17:312019-04-25اقتصادي

سیل در ایران نعمت است/سدسازی متفاوت از جوسازی


در اروپای سبز وقوع سیل تنها خسارت است اما در اقلیم خشک و نیمه خشکی مانند ایران که ممکن است سالیان متمادی درگیر خشکسالی باشد طبیعتا بروز سیلاب نعمت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو،رضا اردکانیان در آیین افتتاح سد لاستیکی باغبانان شهرستان فومن استان گیلان متوسط بارندگی بلندمدت کشور را 210 میلیمتر دانست و افزود: سال آبی گذشته این رقم به 120 میلیمتر رسیده بود ولی بارندگی های بسیار مناسب ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تاکنون موجب شده است که این رقم هم اکنون از مرز 315 میلیمتر نیز عبور کند.

وی با اشاره به افزایش 175 درصدی بارندگی های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تنها بارش های فروردین ماه امسال با افزایش چهار برابری نسبت به سال گذشته به 90 میلیمتر رسیده است.

بارندگی های این چنینی نعمتی است که باید با استفاده از علم و تجربه و درک و فهم پدید های طبیعی دنیا از جمله سیلاب بتوانیم خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

*سیل نعمت است وزیر نیرو تاکید کرد: در اروپای سبز وقوع سیل تنها خسارت است اما در اقلیم خشک و نیمه خشکی مانند ایران که ممکن سالیان متمادی درگیر خشکسالی باشد طبیعتا بروز سیلاب نعمت است بنابراین بایستی آمادگی داشته باشیم تا سهم برکات این نعمت را افزایش داده و خسارات آن را کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل در ایران نعمت است/سدسازی متفاوت از جوسازی

سیل در ایران نعمت است/سدسازی متفاوت از جوسازی