مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 21:262019-04-24سياسي

رونمایی از گایدلاین غربالگری کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، در حاشیه برگزاری هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، - گایدلاین های غربالگری کودکان ناشنوا، کم شنوا و اختلالات شنوایی، در کنگره شنوایی شناسی ایران رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، در حاشیه برگزاری هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که امروز در این کنگره صورت گرفت، رونمایی از گایدلاین های غربالگری کودکان ناشنوا، کم شنوا و اختلالات شنوایی بود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت بهداشت ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه (سلامت) بوده، افزود: مفهوم این خدمات توانبخشی، این است که هر چه زودتر کسانی که اختلال شنوایی دارند تشخیص داده شده و به مراکز ارائه خدمات شنوایی معرفی شوند.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که کسانی که در هنگام تولد اختلال شنوایی دارند با استفاده از غربالگری شنوایی به سرعت شناسایی و این افراد نیز به مراکز خدمات بهداشت، سازمان بهزیستی ارجاع داده شوند.

جغتایی خاطر نشان کرد: در حوزه شنوایی باید به این مسئله توجه داشته باشیم که جمعیت کشور در حال مسن شدن بوده و امید به زندگی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از گایدلاین غربالگری کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان

رونمایی از گایدلاین غربالگری کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان