مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 20:162019-04-24پزشكي

اخذ ردیف بودجه بیمارستان 320 تختخوابی در رفسنجان


رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با پیگیری های انجام شده ردیف مستقل بودجه برای احداث بیمارستان 320 تختخوابی در رفسنجان اخذ کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، علی اسماعیلی ندیمی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: با توجه به هزینه های بالای درمان هرچه در بحث پیشگیری هزینه کنیم معادل 15 برابر هزینه درمان صرفه جویی کردیم.

وی بیان داشت: حدود 20 تا 25 درصد جمعیت بزرگسال به پرفشاری خون مبتلا هستند و 20 درصد جمعیت بالای 30 سال دیابت دارند همچنین دو سوم جمعیت شهرنشین به نوعی اختلالاتی از چربی خون دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عواملی همچون مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر، سیگار و شیوع آن در سنین پایین و بانوان را از عوامل خطرزا برای سلامتی عنوان کرد و افزود: جمعیت بزرگسال ما در معرض خطر و تهدید جدی قرار دارند.

وی فشار خون را عامل بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و درگیری چشم دانست و ادامه داد: نصف جمعیت بالای 50 سال پرفشاری خون دارند و با توجه به اینکه سن جمعیت رو به افزایش است کنترل فشار خون می تواند از این بیماری ها پیشگیری کند.

این متخصص بیماری های قلبی عروقی تصریح کرد: هسته مرکزی موفقیت ما مردم هستند و بدون مردم هرچه دولت تلاش کند به نتیجه نمی رسیم، پیاده روی، داشتن فعالیت فیزیکی و ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ ردیف بودجه بیمارستان 320 تختخوابی در رفسنجان

اخذ ردیف بودجه بیمارستان 320 تختخوابی در رفسنجان