مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 12:502019-04-24دانش

کنترل بارش بالای 100 میلی متر در مشهد ممکن نیست


رییس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر بارش ها در مشهد به بالای 100 میلی متر برسد کنترل آن ممکن نیست.

- رییس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد: کنترل بارش بالای 100 میلی متر در مشهد ممکن نیست رییس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر بارش ها در مشهد به بالای 100 میلی متر برسد کنترل آن ممکن نیست.

محمدتقی دستورانی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص شناسایی و بررسی مسیل های مشهد اظهار کرد: وقتی رودخانه های دائمی از جریان ظرفیت خود فراتر می شود، ایجاد خسارت می کند و سیلاب را به وجود می آورد.

در مناطق خشک، به خصوص در خراسان، رودخانه های غیردائمی و موقتی وجود دارد که بر اثر بارش فراوان روان آبِ کنترل نشده ایجاد شده اند و خطر سیلاب دارند.

تفاوت روان آب و سیلاب وی در خصوص تفاوت روان آب و سیلاب عنوان کرد: روان آب دراثر بارش باران ایجاد و حرکت می کند و وارد آبراه می شود؛ درمناطق خشک به دلیل کنترل نکردن روان آب و از دسترس خارج شدن این آب، سیلاب ایجاد می شود.

رییس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه فردوسی افزود: بارش های اخیر در مشهد سیلاب بود.

در طی روان آب های کنترل نشده در طرقبه و زشک آب فراوانی هدر و به بخش هایی خسارت وارد شد و خاک حاصل خیز بیشتر مناطق از بین رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل بارش بالای 100 میلی متر در مشهد ممکن نیست

کنترل بارش بالای 100 میلی متر در مشهد ممکن نیست