مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 11:352019-04-24سياسي

کمیسیون اصل 90 هم درخواست میراث فرهنگی را تکرار کرد


رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر داده که این کمیسیون در گزارشی از قوه قضاییه خواسته است تا برای محاکمه متجاوزان به حوزه های میراث فرهنگی و برخورد قاطع با متخلفان، - شعب تخصصی قضایی تشکیل دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از چهار سال است که مسؤولان میراث فرهنگی ایجاد شعب قضایی میراث فرهنگی را نخست یک درخواست مطرح کردند و به مرور هر از گاهی مدیر کل سابق میراث فرهنگی تهران و حتی معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی در صحبت هایشان از پیگیری ها برای ایجاد شعب مستقل میراث فرهنگی در دادگاه ها خبر داده اند؛ شعبه هایی با حضور قضاتی آشنا با قوانین میراث فرهنگی و دلسوز این حوزه.

اما تا این مدت هیچ حرفی از به نتیجه رسیدن این درخواست نبود.

تا سه شنبه سوم اردیبهشت که درخواستِ ایجاد شعب تخصصی قضایی از سوی رییس کمیسیون اصل 90 به قوه قضاییه را به فال نیک می توان گرفت.

هر چند البته سکوت مسؤولان قوه قضاییه بعد از درخواست های مکرر از سوی میراث فرهنگی در طول سال های گذشته و ورود یک دستگاه دیگر برای تکرار این درخواست به قوه قضایی در حال حاضر، آن هم بعد از انتشار خبرهای مختلفی از ورود قوه قضاییه و دستگیری برخی مدیران میراثی در سراسر کشور، این پرسش را مطرح می کند که ایجاد این شعب، ربطی به دستگیری مدیرانِ میراثی دارد؟ داوود محمدی - رییس کمیسیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون اصل 90 هم درخواست میراث فرهنگی را تکرار کرد

کمیسیون اصل 90 هم درخواست میراث فرهنگی را تکرار کرد