مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 07:412019-04-24اقتصادي

افزایش چشمگیر تردد مسافر و کالا با حذف هزینه روادید بین ایران و عراق


مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: دولت با پیشنهاد حذف هزینه روادید بین دو کشور ایران و عراق، سبب رونق در معاملات بین دو کشور و افزایش حضور مسافران عراقی را در فروردین ماه فراهم کرد.

- رحیم غلامیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، از افزایش چشمگیر صادرات و نیز تردد مسافر در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از طریق پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر خبر داد و افزود: دولت با به کارگیری سیاست جذب سرمایه، افزایش معاملات و نیز افزایش درآمد کشور از محل حضور گردشگران و میهمانان خارجی، در یک اقدام دیپلماتیک و دوجانبه، حذف هزینه صدور روادید را برای شهروندان عراقی رایگان اعلام کرد که البته دولت عراق نیز در اقدامی متقابل این طرح را برای شهروندان ایرانی به اجرا رسانید.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد با این اقدام مناسب بین دو کشور ایران و عراق، تردد مسافر و نیز صادرات کالا به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده، به گونه ای که در فروردین 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش 74 درصدی تردد مسافر از طریق پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر بوده ایم.

مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: 81 هزار و 769 نفر مسافر با میانگین تردد روزانه دو هزار و 638 نفر در فروردین امسال از پایانه مرزی تمرچین تردد داشته اند این در حالی است که ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر تردد مسافر و کالا با حذف هزینه روادید بین ایران و عراق

افزایش چشمگیر تردد مسافر و کالا با حذف هزینه روادید بین ایران و عراق