مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 ساعت 07:202019-04-24بين الملل

پنجه عقاب چگونه شکست خورد؟


فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز «بروید» صادر و در غروب روز پنجشنبه، چهارم اردیبهشت 1358 این عملیات آغاز شد.

- فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، رییس جمهور وقت آمریکا با اعلام کلمه رمز بروید صادر و در غروب روز پنجشنبه، چهارم اردیبهشت 1358 این عملیات آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماجرای حمله آمریکا به طبس در حقیقت از روز 13 آبان 1358، (4 نوامبر 1979) آغاز شد؛ زمانی که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و 53 آمریکایی را به گروگان گرفتند.

با توجه به اینکه دولت کارتر نتوانست از راه دیپلماتیک گروگان های آمریکایی را آزاد کند، یگان ویژه دلتا فورس از نیروهای مسلح آمریکا، مأموریت پیدا کردند تا گروگان های آمریکایی را در یک عملیات کماندویی آزاد کنند و به آمریکا باز گردانند.

طرح عملیاتی پنجه عقاب برای اجرای عملیات پنجه عقاب یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران ،90 نفر از کماندوهای آمریکایی موسوم به دلتا به فرماندهی سرهنگ چارلی بکویث و سرگرد میدوز به ایالت آریزونای آمریکا که تقریباً شرایط کویری ایران را داشت اعزام شدند تا آخرین مراحل تمرینی و آموزشی تحت شرایط مشابه را بگذارنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجه عقاب چگونه شکست خورد؟

پنجه عقاب چگونه شکست خورد؟