مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 14:202019-04-23پزشكي

شناسایی 90 هزار فرد مبتلا به دیابت در آذربایجان شرقی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که تا سال گذشته، حدود 90 هزار فرد مبتلا به دیابت در استان شناسایی شده است، گفت: دیابت یکی از پرهزینه ترین بیماری‎ها به شمار می آید، - به طوریکه 15 درصد هزینه‎های تحمیل شده به نظام سلامت، مربوط به دیابت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباسعلی درستی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته سلامت با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت استان اظهار کرد: تربیت 70 هزار دانش آموز سفیر سلامت از جمله این اقدامات بود که آن ها نیز با آموزش به خانواده ها و 250 هزار نفر، در راستای آموزش اصول اولیه خودمراقبتی و بهداشتی تلاش کرده اند.

وی افزود: از بین مراجعان به مراکز سلامت نیز آموزش های لازم به علاقه مندان داده می شود تا سفیر سلامت محلات باشند، آموزش ها مختص زمان خاصی نبوده و افراد مراجعه کننده به خانه های بهداشت و مراکز سلامت هر شهرستان به طور دائم تحت آموزش قرار می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت استان در حوزه پیشگیری بیان کرد: 80 درصد مرگ و میرها در جهان بر اثر ابتلاء به بیماری های غیروارگیر روی می دهد و 45 درصد جمعیت استان از این نظر غربالگری شده اند، تا سال گذشته، 210 هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون شناسایی شده است که این تعداد هر سه ماه یک بار توسط پزشکان مرکز بهداشت، پایش می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 90 هزار فرد مبتلا به دیابت در آذربایجان شرقی

شناسایی 90 هزار فرد مبتلا به دیابت در آذربایجان شرقی