مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 13:412019-04-23پزشكي

انجام واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کودکان نقش بسزایی دارد


رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: استفاده از واکسن می تواند به سادگی از بروز و شیوع این بیماری های واگیر در جامعه جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از واکسن می تواند به سادگی از بروز و شیوع این بیماری های واگیر در جامعه جلوگیری کند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: از سال 1363 با هدف ایجاد مصونیت فعال در کودکان برنامه واکسیناسیون گروه سنی زیر یک سال آغاز شد در سال 1372 برنامه ایمن سازی هپاتیت در برنامه های ایمن سازی کشور انجام  و از سال 1383 پس از انجام ایمن سازی سراسری سرخک و سرخجه که طی آن گروه سنی5 تا 25 سال واکسینه شدند واکسن سرخک، سرخجه، اوریون، جایگزین واکسن سرخک در برنامه ایمن سازی کشور جای شد.

وی هدف ایمن سازی را حفاظت فرد و جامعه در برابر بیماری های قابل پیشگیری با واکسن دانست و بیان داشت: واکسیناسیون کودکان از مؤثرترین مداخلات بهداشتی انجام شده در جهان برای ارتقای سلامت جامعه است و این موضوع مکرر مورد تأکید همه سازمان های بهداشتی بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون نقشی شگرف در سلامت جامعه ایفا کرده است و پس از تأمین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تأثیر در کاهش مرگ و میر به ویژه مرگ و می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کودکان نقش بسزایی دارد

انجام واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کودکان نقش بسزایی دارد