مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 ساعت 09:302019-04-23پزشكي

افزایش رفتارهای پرخطر در میان نوجوانان


نوجوانی دوره انتقال از کودکی به بزرگسالی است و الگوهای رفتاری مهمی که می توانند در تمام طول عمر بر زندگی فرد اثرگذار باشند، در این دوره شکل می گیرند.

- نتایج یک تحقیق جدید توسط محققان ایرانی نشان می دهد که آگاهی دادن به نوجوانان با استفاده از الگوهای علمی خاص، می تواند از بروز رفتارهای پرخطر در آن ها بکاهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هنگامی که نوجوانان نمی توانند به طور موفقیت آمیز بر بحران ها و چالش های تحولی غلبه کنند، پریشانی های روان شناختی را تجربه خواهند کرد و اختلالات فراوانی در جریان زندگی روزمره آن ها در جنبه های عاطفی، اجتماعی و شناختی بروز خواهد کرد که به دنبال آن ها، شخصیت این افراد دچار آشفتگی می شود.

بر همین اساس در برخی از کشورها به صورت منظم و دوره ای به بررسی رفتارهای پرخطر در سنین نوجوانی و جوانی به ویژه در دانش آموزان دوره دبیرستان پرداخته می شود.

بنا بر گفته صاحب نظران، رفتارهای مخاطره آمیز بهداشتی شامل مصرف الکل و سوءمصرف مواد، صدمات و خشونت، مصرف تنباکو، رژیم های غذایی نامناسب، بی تحرکی و رفتارهای جنسی پرخطر است.

مطالعات نشان داده اند مصرف مواد مخدر، خشونت و همچنین رفتارهای جنسی، عامل بسیاری از مرگ ومیرهای سنین نوجوانی و اوایل بزرگسالی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش رفتارهای پرخطر در میان نوجوانان

افزایش رفتارهای پرخطر در میان نوجوانان