مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 13:502019-04-22فرهنگي

نخستین پرواز هواگرد دو زیست برکرانه آسمان+فیلم


پیش نمونه هواگرد الکتریکی دوزیست P2 Xcursion شرکت Equator اولین پرواز خود را در آسمان پارک فناوری Eggemoen در نروژ، انجام داد.

- پیش نمونه هواگرد الکتریکی دوزیست "P2 Xcursion" شرکت "Equator" اولین پرواز خود را در آسمان پارک فناوری "Eggemoen" در نروژ، انجام داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، اسکیل آمدال (Eskil Amdal) خلبان نخستین پرواز این هواگرد دو نفره بود.

البته قابل ذکر است که این هواگرد پیشتر نیز پرواز در ارتفاع کم و اثر زمین را در ماه ژوئن 2018 انجام داده بود.

اثر زمین (Ground effect) در هواگرد ثابت بال به حالتی گفته می شود که هواگرد در نزدیکی یک سطح ثابت(مانند زمین) در حال حرکت باشد، در این حالت نیروی برآر افزایش و نیروی پسار کاهش می یابد.

پرواز 10 دقیقه ای گذشته تنها با استفاده از نیروی برق انجام شد و طی آن مانور سازندگان آن توانستند تست کنترل و همچنین ثبات استاتیک و دینامیکی هواگرد را انجام دهند.

در این پرواز 35 دقیقه ای، هواگرد مذکور تنها از موتور 97 کیلووات M97 با باتری لیتیوم یونی با وزن 100 کیلوگرم (220 پوند) استفاده کرد.

با این حال، شرکت سازنده می گوید که نسخه های بعدی این هواگرد قادر خواهند بود تا به مدت 105 دقیقه در ارتفاع باقی بمانند و هنگامی که از مولد الکتریکی خود و موتور دیزل وانکل برای تأمین انرژی برق گرفت، قادر خواهد بود تا حداکثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پرواز هواگرد دو زیست برکرانه آسمان+فیلم

نخستین پرواز هواگرد دو زیست برکرانه آسمان+فیلم