مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 12:262019-04-22اجتماعي

استقرار3 اکیپ برای جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع ملایر


رییس اداره منایبع طبیعی ملایر گفت: سه اکیپ شامل دو اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار برای جلوگیری از ورود زودهنگام و کنترل عشایر در مراتع ملایر مستقر شدند.

- گودرز قیاسوند در گفت وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است اظهار کرد: در حال حاضر 151 هزار هکتار مراتع در سطح شهرستان ملایر وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراتع شهرستان دارای درجه بندی مراتع درجه یک تا 3 هستند،گفت 63 هزار هکتار از مراتع شهرستان مراتع درجه یک، 30 هزار هکتار مراتع درجه 2 و 44 هزار هکتار نیز مراتع درجه 3 هستند.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر با بیان اینکه یکی از مشکلات مراتع شهرستان ملایر چرای بی رویه  است افزود:  تراکم دام در مراتع شهرستان سه برابر مراتع موجود است.

 وی با اشاره به نزولات آسمانی و بارش های خوب امسال وضعیت مراتع و پوشش گیاهی شهرستان را بسیار مساعد دانست و تصریح کرد: با این وجود تا رسیدن مراتع به استاندارد لازم زمان نیاز است.

 قیاسوند با بیان اینکه برای احیای پوشش گیاهی عملیات های مختلف از جمله کپه کاری، بذرپاشی و.

توسط محیط زیست انجام می شود گفت: روستاییان نیز باید شرایط مراتع را رعایت کنند و بهره برداری های غیر مجاز نداشته باشند تا بتوانیم پوشش گیاهی فعلی را حفظ  کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار3 اکیپ برای جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع ملایر

استقرار3 اکیپ برای جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع ملایر