مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 ساعت 02:312019-04-21اقتصادي

باغداران در اردبیل با اقدامات مناسب خسارات سرما را کاهش دهند


مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به احتمال یخ زدگی درختان میوه در استان اردبیل، گفت: باغداران با آتش زدن سرشاخه های هرس شده میزان خسارت سرما را به حداقل برسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، محرم عدلی با اشاره به احتمال یخ زدگی درختان براثر برودت و سرمای هوا اظهار کرد: باغداران با آتش زدن سرشاخه های هرس شده میزان خسارت سرما را به حداقل برسانند.

وی افزود: سرمایی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم از امروز، دوم اردیبهشت ماه شدید تر می شود و خوشبختانه شهرستان های بیله سوار و پارس آباد که مناطق شمالی استان را تشکیل می دهند با خطر سرمازدگی روبرو نیستند ولی بقیه شهرستان های استان متاسفانه در خطر سرمازدگی باغات میوه  قرار دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص نحوه مقابله با سرمازدگی درختان میوه بیان داشت: باغداران می بایست با آتش زدن سرشاخه های هرس شده و کاه و کلش با  ایجاد دود و گرما در سطح باغات از میزان خسارت سرما به باغات خود جلوگیری نمایند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف که از چند روز پیش در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل آغاز شده باعث کاهش دما و احتمال یخ زدگی شکوفه های درختان باغی در استان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغداران در اردبیل با اقدامات مناسب خسارات سرما را کاهش دهند

باغداران در اردبیل با اقدامات مناسب خسارات سرما را کاهش دهند