مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 ساعت 15:402019-04-21اقتصادي

چیزی که گردشگران را از روستا فراری می دهد


یک کارشناس ارشد مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی معتقد است: تا زمانی که برای مناطق روستایی و زیرساخت ها برنامه ریزی و جذب سرمایه نشود، اقلیم ها و مناظر از بین می روند و هیچ جاذبه یا جای جدیدی برای دیدن گردشگران در روستاها وجود نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نجلا درخشانی - کارشناس ارشد مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی - در روز جهانی محوطه ها و بناهای تاریخی با برگزاری نشست توسعه گردشگری روستایی با محوریت شعار جهانی ایکوموس مناظر روستایی در آبادان، تعدادی از عکاسان و تصویربرداران سینمایی این استان را با راهکارهای حفاظت از مناظر طبیعی و فرهنگی روستاها آشنا کرد.

او با اشاره به برنامه ریزی یونسکو برای نامگذاری سالانه در روز جهانی محوطه ها و بناهای تاریخی و توجه به این مقوله در طول سال، گفت: هر سال ممکن است یک رخداد برای محوطه ها و بناهای تاریخی اتفاق بیفتد، بنابراین در طول یک سال یک شعار تعریف می شود تا تمام کارهای پژوهشی و مقالات و سمینارها مطابق با آن شعار انجام شود.

وی با بیان این که آسیب های انسانی و طبیعی هر سال بخش زیادی از مناظر طبیعی و روستایی را مخدوش کرده و از بین می برند، ادامه داد: متاسفانه هر سال جاذبه های طبیعی را به خاطر تجاوزهای بی مورد انسانی از دست می دهیم، امسال نیز به عنوان سال مناظر روستایی ، مناظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چیزی که گردشگران را از روستا فراری می دهد

چیزی که گردشگران را از روستا فراری می دهد