مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 10:002019-04-20اقتصادي

سهمیه بندی با عدالت سازگاری بیشتر دارد


طرح دوباره احتمال سهمیه بندی بنزین و دو نرخی شدن در حالی مطرح می شود که یک اقتصاددان با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین با عدالت سازگاری بیشتری دارد، - گفت: دولت باید بخشی از منابع حاصل از این طرح را به تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی اختصاص دهد تا با استقبال بیشتر مردم از وسایل حمل ونقل عمومی، توان جابه جایی مسافر توسط این ناوگان افزایش پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی زمزمه ها حکایت از احتمال سهمیه بندی بنزین و دو نرخی شدن آن دارد.

مسأله ای که پیش از این به صراحت از سوی مسئولین رد می شد اما برخی گمانه زنی ها حاکی از احتمال اخذ این تصمیم از سوی دولت دارد.

در شرایط خاص اقتصادی فعلی از سویی و همچنین افزایش قاچاق سوخت از سوی دیگر به نظر می رسد که سهمیه بندی حامل های انرژی یکی از محتمل ترین گزینه های دولت برای جلوگیری از اتلاف منابع یارانه ای و همچنین جبران خسارات سیل باشد.

قاچاق مبالغ هنگفتی بر دولت تحمیل می کند در همین باره عبدالله مشکانی –کارشناس مسائل اقتصادی- در گفتگو با ایسنا، با اشاره به احتمال سهمیه بندی بنزین و دو نرخی شدن آن اظهار کرد: قیمت حامل های انرژی در ایران اختلاف بسیار بالایی با قیمت های بین المللی دارد و همین مساله قاچاق سوخت را برای عده ای جذاب تر می کند و همین قاچاق سوخت سالیانه مبالغ هنگفتی را بر دولت تحمیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه بندی با عدالت سازگاری بیشتر دارد

سهمیه بندی با عدالت سازگاری بیشتر دارد