مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 09:502019-04-20اقتصادي

آبی که بر باد رفت


«چرا نتوانستیم از میلیاردها متر مکعب بارش استفاده کنیم؟ هفت میلیارد متر مکعب آب از دست دادیم و آن را تبدیل به تهدیدی بزرگ کردیم.

معلوم نیست آیا آسمان دوباره با ما سخاوتمندانه رفتار می کند یا نه؟» - چرا نتوانستیم از میلیاردها متر مکعب بارش استفاده کنیم؟ هفت میلیارد متر مکعب آب از دست دادیم و آن را تبدیل به تهدیدی بزرگ کردیم.

معلوم نیست آیا آسمان دوباره با ما سخاوتمندانه رفتار می کند یا نه؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: آمارهای وزارت نیرو نشان می دهد، ارتفاع کل بارش های سال آبی 98-97 بیش از 189 میلی متر بوده که نسبت به میانگین دوره های مشابه درازمدت با افزایش 50 درصدی روبه رو بوده است.

این بارش ها از زمستان سال گذشته برای نوار غربی و جنوب غرب کشورمان پیش بینی شده بود و نقشه های هواشناسی هم نشان می داد که بارندگی ها بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

پر آب شدن رودخانه های دز، کارون، کرخه، سیمره، خرم رود و کشکان و حتی رودخانه های فصلی خطر را گوشزد می کرد ولی به اتفاقات تلخی که قرار بود در فروردین ماه رخ دهد آنچنان توجهی نشد.

افزایش حجم بارندگی و پر آب شدن رودخانه اترک که از خراسان شمالی سرچشمه می گیرد و به دریای خزر می ریزد و از سوی دیگر پر آب شدن گرگان رود، گمیشان و آق قلا را با خطر جدی رو به رو کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبی که بر باد رفت

آبی که بر باد رفت