مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 09:252019-04-20اجتماعي

بارش های غافلگیر کننده!


به نظر می رسد با توجه به دوره چندصد ساله بازگشت باران های سیل آسا در کشور و به ویژه در مازندران، نوع مقابله با این پدیده به دلیل کم تجربگی و نداشتن آمادگی های لازم، - از چالش های مهم مدیریت بحران به خصوص در این این استان بود.

یکی از مهم ترین اموری که همواره پس از سیلاب ها باید به آن به صورت جدی توجه شود برگشت به زندگی عادی مردمی است که از یک بحران بزرگ، گذر کرده اند، خسارت های روحی و روانی در کنار مشکلات مالی، بیماری ها، نوسازی و یا بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری، نحوه خدمت رسانی و همه این عوامل موجب شده است تا مدیریت بحران پس از سیل از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

با این وجود به نظر می رسد با توجه به دوره چندصد ساله بازگشت باران های سیل آسا در کشور و به ویژه در مازندران، نوع مقابله با این پدیده به دلیل کم تجربگی و نداشتن آمادگی های لازم، از چالش های مهم مدیریت بحران به خصوص در این این استان بود.

رستم زرودی، کارشناس مدیریت بحران در این زمینه و در گفت وگو با ایسنا، اجرای ساخت و ساز و برپایی سازه در مناطق آسیب دیده را منوط به رعایت مکان یابی درست دانست و آن را مهم ترین نکته در مرحله بازسازی مدیریت بحران عنوان و اظهار کرد: متأسفانه در برخی موارد این موضوع مغفول مانده و شاهدیم که ساخت و سازهای مجدد در همان مکان آسیب دیده اجرا می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های غافلگیر کننده!

بارش های غافلگیر کننده!