مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 فروردین 1398 ساعت 08:562019-04-20اجتماعي

طبیعت در مقابل انسان یا انسان در مقابل انسان؟!


سیل اخیر امیدواریم شوکی باشد بر بدنه مدیریتی کشور تا دیگر دست شان در دستان تغییرات اقلیمی نگذراند و بی تدبیری خودشان منتج به عذاب کشیدن ملت نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، روزهای آغازین سال با بارش باران شروع شد، بارانی که اصل وجودش نعمت است اما با تبدیل شدن به سیلاب و ورود به منازل مردم و جاری شدن در خیابان ها و زمین های کشاورزی تبدیل به زحمت شده و در روزهایی که معمولاً با شادی و شور همراه است، غم و رنجی دردناک را بر مردم کشورمان تحمیل کرده است.

این حجم عظیم بارش بارن دافعه و جاذبه را در کنار هم دارا بود، در کنار احیای محیط زیست،تأمین آب برای مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی، خسارت جبران ناپذیری را در حوزه های کشاورزی،دامداری و به ویژه خانه های مسکونی روستایی وارد کرد.

از سوی دیگر مغایرت دخالت ما در طبیعت با مدل طبیعی ایران روشن شده و امید است این واقعه خاتمه ای بر دخالت انسانی، همراه با باز شدن مجدد مسیل های جریان سیل و در نتیجه مهندسی رودخانه باشد.

پدیده های طبیعی در عصر مدرن معمولاً فقط یک علت ندارند و معمولاً هم تنها علت طبیعی موجب رخداد یک پدیده طبیعی نشده، هرچند نقش وسیع آن هم انکار نمی شود، به عنوان مثال در همین واقعه سیل اخیر یکی از بازیگران پُررنگ واقعه، بی نظمی در پدیده های اقلیمی طبیعی است اما خب قاعدتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبیعت در مقابل انسان یا انسان در مقابل انسان؟!

طبیعت در مقابل انسان یا انسان در مقابل انسان؟!