مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 فروردین 1398 ساعت 10:312019-04-18دانش

حضور سومین سیاره «فرا خورشیدی» تأیید شد


اخترشناسان در مطالعه اخیرشان حضور سومین سیاره فراخورشیدی در سامانه ستاره ای دوتایی «کپلر -47» (Kepler-47) را تأیید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، سومین سیاره فراخورشیدی در حالی که در حال چرخش در اطراف ستارگان دوقلوی از پیش شناخته شده سامانه کپلر -47 بود، شناسایی شد.

سیاره فراخورشیدی تازه کشف شده، کپلر -47 دی (Kepler-47d) نام دارد و بنابر تخمین ها سیاره مذکور اندازه ای ما بین اندازه سیاره زحل و نپتون دارد و از دو سیاره ای که پیشتر در این سامانه شناسایی شده اند (کپلر -47 بی و کپلر -47 سی)، بزرگ تر است.

هر سه سیاره در سیستم Kepler-47 از طریق روش ترانزیت شناخته شده اند؛ در این روش اخترشناسان به دنبال کم نور شدن یک ستاره ناشی از ایجاد یک سیاره در اطراف آن  و بین زمین هستند که منجر به مسدود شدن نور می شود.

کپلر -47 یک سامانه ستاره ای دوتایی است.

ستاره دوتایی به یک سامانه ستاره ای گفته می شود که در آن دو ستاره به هم نزدیک هستند و به دور مرکز سنگینی سراسری مشترک میان خود گردش می کنند.

بررسی های جدید نشان می دهند که درصد زیادی از ستارگان بخشی از یک سامانه حداقل دو ستاره ای هستند.

ستارگان دوتایی در اخترفیزیک بسیار مهم هستند زیرا ویژگی های مدار آن ها جرم و چگالی آن ستارگان را برای اخترشناسان مشخص می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور سومین سیاره «فرا خورشیدی» تأیید شد

حضور سومین سیاره «فرا خورشیدی» تأیید شد