مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 فروردین 1398 ساعت 00:002019-04-16اقتصادي

پشت پرده بارندگی های سیل آسای امسال


عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: در بارش های اخیر تمامی عوامل باران زا اعم از فاز مثبت نائو، جت استریم، - فرآیند هم رفتی جریان و صعود هوا دست به دست هم دادند و آنچنان با سامانه ادغام شدند که قدرت بارش چندین برابر شد.

رضا نوروز ولاشدی در گفت و گو با ایسنا با رد شایعات مربوط به وقوع سیلاب های اخیر کشور در اثر پدیده بارورسازی ابرها گفت: مطابق مطالعات انجام شده روش بارورسازی ابرها، قابلیت ایجاد بارش و بارندگی تا این اندازه را نداشته و تنها 30 تا 35 درصد در بهبود بارش ها بهره وری دارد؛ ضمن اینکه همیشه پیش بینی ها 100 درصد و همانگونه که مدنظر کارشناسان است محقق نشده و امکان بارش در محل هایی غیر از نقاط مشخص شده وجود دارد.

نوروز، ریشه وقوع سیلاب های ناگهانی را مربوط به تغییرات اقلیم دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع با رصد ایستگاه های هواشناسی که برخی از آنها سابقه 60 ساله در کشور داشته و همچنین بررسی آمارها در طول سالیان متمادی به اثبات رسیده و پایش نمودارها حکایت از تحولات معنی دار در زمینه تغییرات اقلیم دارد.

تغییرات اقلیم سبب وقوع اتفاقات حدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، یکی از مصادیق وقوع تغییرات اقلیم در کشور را افزایش میانگین دما به میزان 8 تا 6 دهم درجه سانتی گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده بارندگی های سیل آسای امسال

پشت پرده بارندگی های سیل آسای امسال