مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 فروردین 1398 ساعت 13:002019-04-16فرهنگي

پیام تسلیتی برای آخرین بازمانده خیمه شب بازی قاجاری


شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت مرتضی شیخ احمد خمسه ای، آخرین بازمانده خیمه شب بازی قاجاری را تسلیت گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت مرتضی شیخ احمد خمسه ای، یکی از مهم ترین هنرمندان خیمه شب بازی تاریخ نمایش ایران را به اهالی این هنر و خانواده محترمش تسلیت گفت.

متن پیام مدیر کل هنرهای نمایشی در پی درگذشت آخرین بازمانده خیمه شب بازی قاجاری به شرح زیر است: وداع یکی از بزرگ ترین هنرمندان خیمه شب بازی تاریخ نمایش ایران با جهان مان، در شامگاه 26 فروردین، نه تنها ما که تک تک عروسک هایش را از مبارک تا سلیم خان، پهلوان پنبه، پهلوان پرخور و… اندوهگین ساخت.

مردی که 78 سال پیش و زمانی که تنها چهار سال داشت شروع به آموختن چگونگی حشر و نشر با عروسک ها از پدر کرد و تا روز گذشته که در مقام آخرین بازمانده خیمه شب بازی قاجاری ترک مان کرد می خواست آرشیو عروسک هایش را نشان مان دهد و نگذارد خیمه شب بازی از بین برود.

آذر 97 و دیدار با این میراث دار یکی از اصیل ترین شاخه های هنر نمایش و آن چه او در منزلش برای مان اجرا کرد، از ماناترین خاطراتم خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام تسلیتی برای آخرین بازمانده خیمه شب بازی قاجاری

پیام تسلیتی برای آخرین بازمانده خیمه شب بازی قاجاری