مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 فروردین 1398 ساعت 17:362019-04-15فرهنگي

موسیقی عاشیقی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی نیاز به حمایت بیشتر دارد


رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: در کشور ما موسیقی عاشیقی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی، ثبت شده و نیاز به حمایت بیشتری دارد چرا که عاشیق ها به عنوان انسان هایی فرهیخته قابل تکریم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، احد هوشمند قره باغ عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه تصریح کرد: در زمانی جشنواره موسیقی سنتی را برگزار می کنیم که موسیقی ما با چالش های پنهانی مواجه است و جوانان باور نکرده اند که موسیقی علم و ظرایفی دارد که بدون استاد و شاگردی آموخته نمی شود.

وی افزود: موسیقی با تاریخ و ادبیات ماندگار می شود و هنری که بدون آیین استاد و شاگردی باشد نمی تواند بار فرهنگی داشته باشد.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: در کشور ما موسیقی عاشیقی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی، ثبت شده و نیاز به حمایت بیشتری دارد چرا که عاشیق ها به عنوان انسان هایی فرهیخته قابل تکریم هستند.

وی بیان کرد: فعالیت کانون موسیقی عاشیقی از هشت سال پیش آغاز شده و در این مدت بالغ بر 320 کنسرت عاشیقی در استان برگزار شده است.

رییس شورای شهر ارومیه در این مراسم گفت: شعرهای موسیقی عاشیقی برگرفته از متن قرآن کریم و سخنان اهل بیت(ع) است و مفاهیم عمیقی را به شنونده بیان می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی عاشیقی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی نیاز به حمایت بیشتر دارد

موسیقی عاشیقی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی نیاز به حمایت بیشتر دارد