مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 فروردین 1398 ساعت 13:402019-04-13اجتماعي

بیماری زنگ زرد گندم در کمین مزارع گندم استان کرمان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و ناپایداری های جوی، همچنان این بیماری به عنوان یکی از تهدیدهای مهم مزارع گندم و جو استان مطرح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناصر طاهری در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: در سال زراعی جاری در چهار هکتار از مزارع گندم شهرستان ارزوییه بیماری زنگ زرد گندم مشاهده شد که با اقدام به موقع و کانون کوبی مزارع آلوده به محض مشاهده اولین علائم آلودگی تا حد زیادی جلوی گسترش و اپیدمی بیماری گرفته شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و ناپایداری های جوی، همچنان این بیماری به عنوان یکی از تهدیدهای مهم مزارع گندم و جو استان مطرح است، افزود: کار رصد و پایش مزارع بطور مستمر توسط کارشناسان شبکه های مراقبت و پیش آگاهی ادامه می یابد تا شاهد وقوع اپیدمی های شدید بیماری در استان نباشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان اظهار کرد: زنگ زرد گندم یکی از مهم ترین بیماری های قارچی مزارع گندم و جو در کشور است که در صورت وجود شرایط آب و هوایی مناسب از جمله بهار خنک و وجود رطوبت نسبی مناسب در هوا، احتمال طغیان و گسترش آن در مزارع استان وجود دارد و در صورت شیوع خسارت سنگینی را به بار خواهد آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری زنگ زرد گندم در کمین مزارع گندم استان کرمان

بیماری زنگ زرد گندم در کمین مزارع گندم استان کرمان