مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 فروردین 1398 ساعت 13:012019-04-13بين الملل

مخالفت نمایندگان پارلمان انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا


70 تن از نمایندگان پارلمان انگلیس با امضای نامه ای با استرداد «جولیان آسانژ» به آمریکا مخالفت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جولیان آسانژ بنیانگذار 46 ساله ویکی لیکس، از سال 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

دستگاه قضایی سوئد او را به آزار جنسی متهم کرده است و آسانژ از بیم اینکه در صورتی که به سوئد برود به آمریکا مسترد شود، به سفارت اکوادور در لندن رفت و درخواست پناهندگی داد.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری روسی اسپوتنیک، بیش از 70 نماینده پارلمان انگلیس با امضای نامه ای از ساجد جاوید وزیر کشور بریتانیا و دایان ابوت وزیر کشور دولت سایه خواستار استرداد جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس به سوئد به جای آمریکا شدند.

بنا به گفته این تعداد از نمایندگان پارلمان انگلیسی، چنین اقدامی در واقع پیام قاطعی در خصوص اولویت انگلیس در مبارزه با آزار جنسی و جدیت این کشور در رسیدگی به چنین اتهاماتی را ابلاغ می کند .

نمایندگان پارلمان انگلیس در نامه خود نوشتند: به طور قطع، ما مجرم بودن (آسانژ) را قطعی نمی دانیم اما معتقدیم که فرایند لازم باید دنبال شود و شاکی (سوئد) باید شاهد اجرای عدالت باشد .

این نامه در حالی نوشته شده است که پلیس انگلیس روز پنجشنبه هفته گذشته از دستگیری آسانژ بعد از خروج وی از سفارت اکوادور در لندن خبر داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت نمایندگان پارلمان انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا

مخالفت نمایندگان پارلمان انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا