مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 فروردین 1398 ساعت 12:252019-03-31سياسي

حکاکی های تخریبی بر روی محوطه های تاریخی ماکو


آیین پاکسازی و تنظیف محوطه های تاریخی ماکو جهت آماده سازی برای بازدید گردشگران با همکاری میراث فرهنگی و گروه موسوم به قالابوم ماکو برگزار شد.

- علی خورابلو، رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ماکو در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مجموعه قلعه شهر و ایوان سنگی موسوم به گوردخمه فرهاد دامی سنگر یکی از ظرفیت های مهم و مقاصد گردشگری منطقه آزاد ماکوست که سالیانه تعدادی از هموطنان ایرانی و گردشگران خارجی از این محل بازدید می کنند.

وی با اشاره به تشکیل پویش ملی پاکسازی پایگاه ها و محوطه های تاریخی در سطح کشور در ایام نوروز افزود: گذشتگان ما تاریخ و میراثی ارزشمند برای ما به ارث گذاشته اند و وظیفه فرد فرد جامعه است که در حفظ و صیانت و معرفی آن جهت انتقال به نسل های آینده تلاش کنند.

خورابلو با اشاره بر اینکه متاسفانه عده ای معدود افراد در مواجهه با آثار تاریخی رفتاری ناهنجار و مجرمانه بروز می دهند اضافه کرد: ریختن پسماند در محوطه ها، حکاکی و نوشتن یادگاری با اسپری های رنگی بر روی المانها و میراث تاریخی نوعی ظلم به هویت ملی و تاریخی کشور و در واقع عدم آموزش فرهنگی و کمبود قدرت تمییز این افراد است.

وی به اجرای پویش نه به تخریب آثار تاریخی ماکو نیز اشاره کرد و گفت: براساس مواد قانونی 558 الی 569 تعزیرات اسلامی مصوب 1375 که بعنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکاکی های تخریبی بر روی محوطه های تاریخی ماکو

حکاکی های تخریبی بر روی محوطه های تاریخی ماکو