مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 فروردین 1398 ساعت 17:012019-03-23سياسي

رییس شورای اسلامی شهر نیم ور: چهارمین جشنواره باسلق و کاچی استان مرکزی است


رییس شورای اسلامی شهر نیم ور از برگزاری چهارمین جشنواره باسلق و کاچی استان 6 تا 9 فروردین در شهر نیمور خبر داد.

-   مهدی لعل بار در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: چهارمین جشنواره باسلق و کاچی استان 6 تا 9 فروردین در شهر نیمور پایتخت سنگ ایران و در سالن نمایشگاهی شهرداری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف احیای غذاها، تنقلات و خوراکی های بومی محلی به ویژه باسلق و کاچی و ثبت ملی این شیرینی و سوغات شهر نیم ورکه خوشبختانه کار ثبت آنها در سال 96 به وقوع پیوسته، برگزار می شود.

رییس شورای اسلامی شهر نیم ور بالا بردن نشاط اجتماعی، احیای آداب و رسوم شهر نیم ور، معرفی سنت های قدیمی، ارائه سوغات و غذاهای سنتی شهر، فراهم کردن بازار فروش و معرفی برای افرادی که در تهیه سوغات فعالیت دارند و تقویت کارگروهی و فعالیت در زمینه های فرهنگی  و اجتماعی را از دیگر اهداف مهم جشنواره برشمرد.

لعل بار با اشاره به خواص درمانی باسلق گفت: باسلق یک نوع شیرینی سنتی، مقوی و با خاصیت نیرو بخشی برای بدن با طبع گرم است، باسلق خواص فوق العاده ای دارد از جمله اینکه بازکننده گرفتگی های مجاری کبد، ضد التهاب ناحیه حلق، درمان صرع، کهیر، سرفه، تپش قلب، ضعف بدن و باعث کاهش کلسترول و افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن مفید و با دارا بودن مواد گیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شورای اسلامی شهر نیم ور: چهارمین جشنواره باسلق و کاچی استان مرکزی است

رییس شورای اسلامی شهر نیم ور: چهارمین جشنواره باسلق و کاچی استان مرکزی است