مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 فروردین 1398 ساعت 11:152019-03-23اقتصادي

سعدالسلطنه؛ بزرگ ترین کاروان سرای درون شهری ایران


کاروانسرای سعدالسلطنه یکی از بزرگ ترین و کامل ترین کاروانسراهای درون شهری ایران است؛ به گونه ای که در هیچ کدام از شهرهای ایران در مرکز شهر کاروانسرایی به این شکل دیده نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در خیابان امام خمینی(ره) قزوین در میان مغازه های بازار یک بنای تاریخی خودنمایی می کند که در روزگاری مرکز اقتصادی این شهر بوده است و اکنون نیز با احیا و مرمت هویت تاریخی و اقتصادی خود را پیدا کرده است.

کاروانسرای سعدالسلطنه یکی از بزرگ ترین و کامل ترین کاروانسراهای درون شهری ایران است؛ قدمت این کاروانسرا به دوره قاجار در زمان سلطنت ناصرالدین شاره بازمی گردد که توسط حاکم قزوین به نام باقرخان سعدالسلطنه بنا شده و قدمت آن به 130 سال پیش بازمی گردد.

مساحت این کاروانسرا 2.

6 هکتار و دارای 7 حیاط به نام های بهشتیان، نگارالسلطنه، سعدالسلطنه، سعدیه، حیاط قهرمانی، شترخان و حیاط خدمات است که این حیاط ها در سال های اخیر نام گذاری شده است.

این کاروانسرا دارای 4 آب انبار و 2 حمام به نام های رضوی و سعدیه است که در حال حاضر تغییر کاربری داده شده و قرار است در آینده به مراکز آب درمانی تبدیل شود.

این کاروانسرا فقط مخصوص تجارت و دادوستد بوده و حجره ها کاملاً در اختیار تجار قزوینی قرار داشته است؛ در گذشته کاروان هایی که از دیگر شهرها می آمدند؛ بارهای خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعدالسلطنه؛ بزرگ ترین کاروان سرای درون شهری ایران

سعدالسلطنه؛ بزرگ ترین کاروان سرای درون شهری ایران