مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 فروردین 1398 ساعت 13:162019-03-22سياسي

پایان خلوت با خدا اعتکاف مراسمی از زمان حضرت ابراهیم تا امروز


یکی از مراسماتی که ریشه تاریخی دارد، مراسم اعتکاف است که با در نظر گرفتن آیات نورانی قرآن کریم و روایات آل لله (ع) این گونه به نظر می رسد که سابقه اعتکاف به دوران حضرت ابراهیم (ع) برمی گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، عید نوروز امسال و خانه تکانی ها هم زمان شده با خانه تکانی دل ها و تعمیق پیوند با پروردگار که فوج فوج از پیر و جوان عاشقانه سه روز از تعلقات زندگی و روزمرگی به مساجد که خانه خدا هستند پناه برده و روزه می گیرند به امید آنکه بر سر خان لطف و عنایت الهی افطار کنند.

از اعمال روز آخر اعتکاف، اعمال ام داوود است که در 15 رجب، عموم مردم هم به جمع معتکفان در مساجد می روند و در ماهی که در روایت به ماه خدا تعبیر شده، نظر لطف الهی را طلب می کنند.

لازم به ذکر است اعتکاف مختص ایام البیض ماه رجب نیست و بعضاً در ماه شعبان و رمضان هم به صورت محدود برگزار می شود اما پیرامون سندیت اعتکاف و اعمال مربوط به آن همچنین زمان و مدل اجرایی آن شبهاتی مطرح است که در همین خصوص به سراغ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه رفته ایم تا به بررسی و تبیین اعتکاف و اعمال مربوط به آن بپردازیم.

حجت الاسلام جواد حیدری بابیان ریشه تاریخی مراسم اعتکاف و اعمال ام داوود اظهار داشت: یکی از مراسماتی که ریشه تاریخی دارد، مراسم اعتکاف است؛ با در نظر گرفتن آیات نوران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان خلوت با خدا اعتکاف مراسمی از زمان حضرت ابراهیم تا امروز

پایان خلوت با خدا اعتکاف مراسمی از زمان حضرت ابراهیم تا امروز