مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 فروردین 1398 ساعت 11:102019-03-21اقتصادي

ورامین 7 هزار ساله؛ آداب و رسوم و دیدنی هایش


شهرستان ورامین یکی از نقاط تاریخی ایران است که آداب و رسوم ویژه ای در آیین های استقبال از بهار و عید نوروز، از قدیم الایام بر آن حاکم بوده است و بسیاری از این آیین های سنتی هنوز پا برجاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدمت بیش از 7 هزار ساله این شهرستان به تایید همه کارشناسان باستان شناس رسیده و همین قدمت طولانی، به بهار و سال نو و آداب و رسوم عیدانه مردم سرایت کرده است.

آیین های استقبال از عید نوروز در شهرستان ورامین شاید در برخی از نقاط دیگر کشورمان نیز باشد ولی در این مجال کوتاه سعی شده تا آیین های متفاوت تر به دوستداران فرهنگ عامه معرفی شود.

در قدیم الایام در شب چهارشنبه آخر سال که به چهارشنبه سوری معروف است، رسم و رسوماتی برقرار بوده که چند نمونه از آنها ذکر می شود: آتش بازی : اکثر مردم از بیابان علف و هیزم جمع می کردند و به خانه ها می بردند و در این شب، کپّه هایی از هیزم را آتش می زدند و از روی آنها می پریدند.

آنها ظرفی از آب را نیز پایین، بین و گاهی بالای کپّه ها در جهت قبله قرار می دادند و گاهی سر پشت بام ها آتش روشن می کردند.

در داوودآباد ورامین کپّه های آتش را رو به قبله قرار می دادند و سه دفعه از روی آتش می پریدند؛ جهت اول و آخر به سمت قبله و بار دوم پریدن آنها در جهت مخالف قبله می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورامین 7 هزار ساله؛ آداب و رسوم و دیدنی هایش

ورامین 7 هزار ساله؛ آداب و رسوم و دیدنی هایش