مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 فروردین 1398 ساعت 09:552019-03-21اقتصادي

ساخت سد در استان گلستان، آری یا خیر؟


ایران به دلیل قرارگیری در منطقه خشک و نیمه خشک دنیا و نیز با ادامه روند استفاده از آب، به بهره برداری بهینه و حداکثر از آب و سازگاری با شرایط کم آبی نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور و شرایط اقلیمی، توپوگرافی و نفوذپذیری متفاوت در هر حوضه آبریز، شدت تأثیرپذیری نواحی مختلف متفاوت بوده و افزایش سیلاب ها و خشکسالی ها، افزایش تقاضا برای آب و انرژی و تشدید عدم توازن زمانی و مکانی توزیع آب، از نتایج پدیده تغییر اقلیم در ایران است.

نظر به وقوع و خسارات سیلاب در کشور نیاز است که با لحاظ راهکارهایی، آثار و تبعات آن، یعنی خسارات ناشی از سیلاب ها، خشکسالی ها و کمبود منابع آبی، کاهش یابد.

اهمیت سیلاب و بروز سیل در کشور و حجم بالای خسارت های ناشی از آن به حدی قابل توجه بوده که تقریباً اغلب سدهای ساخته شده در کشور، علاوه بر تأمین پایدار آب، برای کنترل سیل نیز بوده اند و یکی از اهداف اصلی سدسازی در کشور، کنترل سیلاب و کاهش مخاطرات و خسارات ناشی از آن بوده است.

تأمین آب بسیاری از شهرهای کشور از سدها تأمین شده و چنانچه سدها وجود نداشتند، تأمین آب شرب مطمئن و با کیفیت برای این شهرها دچار چالش جدی می شدند.

بسیاری از سدهای احداث شده در کشور در جایگاه های مناسب، با اهداف معین و قابل حصول و منافع اقتصادی و اجتماعی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سد در استان گلستان، آری یا خیر؟

ساخت سد در استان گلستان، آری یا خیر؟