مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اسفند 1397 ساعت 12:362019-03-19پزشكي

محققان ایرانی یخچال پیشرفته نگهداری واکسن تولید کردند


یخچال پیشرفته نگهداری واکسن با تلاش محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران تولید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، فاسد شدن واکسن ها به دلیل ثابت نماندن دمای بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد بالای صفر در یخچال های معمولی در هنگام قطع برق، یکی از مشکلات مراکز بهداشت است.

نگهداری واکسن در دمای مناسب از تولید تا مصرف به منظور حفظ سلامت آن از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای رسیدن به این مهم ضرورت دارد تا در هر کشور، نظامی از افراد و تجهیزات مناسب که بتواند واکسن را سالم و مؤثر به مصرف کننده برساند ایجاد شود.

پارسا دانش فر مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایرانی اظهار داشت: یخچال پیشرفته نگهداری واکسن، بعد از قطع برق می تواند دما را تا اندازه مجاز در مدل های ایستاده تا شش ساعت و مدل های صندوقی تا دو شبانه روز نگهداری کند.

وی افزود: با ساخت این یخچال ها دیگر دغدغه و نگرانی از خراب شدن محصولاتی شامل واکسن، دارو و فراورده های خونی در مراکز بهداشتی و درمانی وجود ندارد.

دانش فر خاطر نشان کرد: ارسال اطلاعات به موبایل کاربر و دارا بودن محافظ خودکار هنگام قطع برق از دیگر ویژگی های این یخچال پزشکی است که دارو ها را در مراکز بهداشتی ایمن نگه می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان ایرانی یخچال پیشرفته نگهداری واکسن تولید کردند

محققان ایرانی یخچال پیشرفته نگهداری واکسن تولید کردند