مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اسفند 1397 ساعت 06:462019-03-19سياسي

استوارت ام. بندر نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد یک جامعه نمایش و تماشا


پلتفرم هایی چون فیس بوک، اینتساگرام و یوتیوپ از چهارچوبی قدرت می گیرند که نمایش و تماشا را تشویق می کنند، پاداش می دهند و می آفرینند.

کسانی که ویدئوهای مربوط به گربه ها را پست می کنند، - گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: حادثه تکان دهنده تیراندازی روز جمعه در کرایست چرچ {علاوه بر ابعاد نژاد پرستانه و ضد مسلمانان آن که توسط ایدئولوژیهای غربی تغذیه می شود و باید قبل از هر چیز از این زاویه مورد بررسی قرار بگیرد} اما از یک جنبه دیگر نیز قابل توجه است: استفاده از فناوری استریم کردن ویدئو برای پخش فیلم هولناک تیراندازی که به صورت اول شخص تهیه شده بود در شبکه های اجتماعی.

در این ویدئو که به شدت آزار دهنده است، تیرانداز به سمت مسجد النور رانندگی می کند، از اتومبیل پیاده می شود، به سمت مسجد می رود، با شلیک گلوله چند نفر را نقش بر زمین می کند و بعد از صحنه خارج می شود و به طرف اتومبیلش بازمی گردد.

استفاده از فناوری شبکه های اجتماعی و استریم کردن ویدئو،  نشان از این دارد که این حمله با بسیاری از حوادث تروریستی دیگر فرق دارد.

این شکلی از جنایت نمایشی خشونت آمیز است.

یعنی استریم کردن ویدئو یکی از اجزای اساسی خود خشونت محسوب می شود نه عنصری به نوعی تصادفی در حاشیه این جنایت یا یادگاری از افتخار و پیروزی که عامل حمله بعدا دوباره آن را تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استوارت ام. بندر نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد یک جامعه نمایش و تماشا

استوارت ام. بندر نقش شبکه های اجتماعی در ایجاد یک جامعه نمایش و تماشا