مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اسفند 1397 ساعت 11:262019-03-18اقتصادي

خبر خوش برای چایکاران شمالی که یک هفته هم دوام نیاورد!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سامانه یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید.

چای یکی از محصولات مهم و استراتژیک شمال کشور بوده که به دلیل آب وهوای مطلوب و همچنین اقلیم متناسب، کشت آن در استان های گیلان و مازندران مرسوم است.

معضلی به نام واردات بی رویه در صنعت چای چای تولید شده داخلی درحالی که بخشی از آن به خارج از کشور صادر می شود، نمی تواند میزان مصرف ایرانیان را در طی یک سال تأمین کنند و در راستای آن سالانه هزاران تن چای وارد کشور می شود گرچه دولت برای افزایش سطح بهره وری زیر کشت علاوه بر خرید تضمینی برگ سبز، تسهیلاتی را نیز جهت به زراعی باغات چای در اختیار باغداران قرار می دهد.

واردات بی رویه در صنعت چای یکی از معضلاتی است که پیوسته چایکاران و فعالان این صنعت را با دغدغه های فراوان روبرو کرده و دولت نیز همیشه باسیاست های انقباضی و انبساطی خود سعی کرده تا با کاهش یا افزایش تعرفه واردات، میزان مصرف و توزیع آن را در کشور مدیریت کند گرچه همیشه دلالان از مسؤولان در کنترل بازار چای، چندین گام جلوتر هستند.

اما نکته قابل تأمل این روزها در حوزه صنعت چای یک بام و دو هوا عمل کردن مسؤولان کشور است که مستقیماً در آینده صنعت چای، رونق اقتصادی کشاورزان، اشتغال و تأمین این محصول مهم نقش دارند و آن نیز حذف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش برای چایکاران شمالی که یک هفته هم دوام نیاورد!

خبر خوش برای چایکاران شمالی که یک هفته هم دوام نیاورد!