مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اسفند 1397 ساعت 09:412019-03-17پزشكي

وزیر بهداشت در بوشهر: 97 درصد داروهای موردنیاز در داخل کشور تولید می شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال 57 با توجه به حضور شرکت های چندملیتی در حوزه دارو، فقط 25 درصد از داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می شد اما امروز حدود 97 درصد از داروهای موردنیاز را در داخل کشور تولید می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، سعید نمکی در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر اظهار داشت: برای کنترل بیماری های غیر واگیر نیازمند اقدامات بین بخشی و البته با کمک مردم و استفاده از ظرفیت ارزشمند سازمان های مردم نهاد هستیم و در بهار سال آینده اولین حرکت را تحت عنوان بسیج همگانی برای مبارزه با فشارخون آغاز می کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: حداقل 40 درصد از افراد مبتلا به فشارخون از بیماری خودآگاهی ندارند و این بیماری را قاتل خاموش می نامند چون ناگهان مردم با ابتلا به این بیماری، با علائمی مانند سکته های قلبی و مغزی زمانی به ما مراجعه می کنند که اقدامات درمانی شاید تأثیر چندانی نداشته باشد.

نمکی افزود: اگر بتوانیم مردم را از ابتلا به بیماری فشارخون آگاه کنیم و قبل از ابتلا به نارسایی کلیوی و نیاز به خدمات دیالیز، پیشگیری صورت گیرد می توانیم از هزینه های سنگین و پیامدهای نامبارک برای بیماران جلوگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت در بوشهر: 97 درصد داروهای موردنیاز در داخل کشور تولید می شود

وزیر بهداشت در بوشهر: 97 درصد داروهای موردنیاز در داخل کشور تولید می شود