مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اسفند 1397 ساعت 03:302019-03-09اقتصادي

سیاه و سفید چک هایی به نام اسناد خزانه...


وقتی اسناد خزانه برای شرکت پیمانکار صادر می شود اداره مالیات آن را به مثابه پول نقد دریافتی در نظر گرفته که باید مالیات و مالیات ارزش افزوده اش پرداخت شود، - از این رو پیمانکار که هنوز طلبش را از دریافت نکرده، به دولت بدهکار شده و در صورت عدم پرداخت با جریمه های سنگین مواجه می شود.

اسناد خزانه، اوراق بهاداری که چند سالی می شود در ادبیات کاری دولت خودنمایی کرده است، اوراقی که بابت بدهی به پیمانکاران در بخش های مختلف کاری داده می شود؛ هدف از صدور اسناد خزانه تامین کسری بودجه در پروژه هایی است که برون سپاری می شود.

پیمانکاران به جای دریافت نقدی طلبشان، اوراقی را دریافت می کنند که در آن قید شده دولت بابت چه پروژه ای و به چه مقداری به فرد مذکور در اوراق بدهکار است، این اوراق که یکساله هستند، هیچ سودی نداشته و اصل بدهی در سررسید پرداخت می شود.

در ابتدای آغاز به کار این اسناد پیمانکاران گمان می بردند که اسناد خزانه می تواند پایانی بر معوقات چند ساله شان باشد اما نبود بودجه و اعتبار لازم اسناد خزانه را تبدیل به چک بی محل کرد.

نکته اینجا است وقتی اسناد خزانه برای شرکت پیمانکار صادر می شود اداره مالیات آن را به مثابه پول نقد دریافتی در نظر گرفته که باید مالیات و مالیات ارزش افزوده اش پرداخت شود، از این رو پیمانکار که هنوز طلبش را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاه و سفید چک هایی به نام اسناد خزانه...

سیاه و سفید چک هایی به نام اسناد خزانه...