مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اسفند 1397 ساعت 14:262019-02-27پزشكي

ثبت اطلاعات نسخ در سامانه پایش مصرف دارو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهرناز خیراندیش با اشاره به اینکه وضعیت تجویز و مصرف دارو در تمامی کشور ها از مسائل حائز اهمیت به شمار می رود، - مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی سامانه پایش مصرف دارو، گفت: حدود 80 درصد دارو ها در کشور با نسخه عرضه می شوند که این اطلاعات در سامانه پایش مصرف دارو جمع آوری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهرناز خیراندیش با اشاره به اینکه وضعیت تجویز و مصرف دارو در تمامی کشور ها از مسائل حائز اهمیت به شمار می رود، اظهار کرد: در کشور های مختلف بررسی های مقایسه ای درمورد میزان مصرف دارو صورت می گیرد تا تجویز و مصرف غیر منطقی شناسایی و موارد لازم لحاظ شود.

وی افزود: برای اندازه گیری مصرف دارو شاخص های استانداردی معرفی شده اند تا با استفاده از آن ها مصرف دارو ها در کشور های مختلف قابل اندازه گیری و مقایسه می باشد.

متداول ترین آنها، شاخص دوز تعریف شده روزانه است.

مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه میزان مصرف دارو در هر کشوری با استفاده از این شاخص، قابلیت مقایسه با سایر کشورهه را ایجاد می کند، عنوان کرد: در ایران نیز َآمارنامه فروش دارویی سال هاست منتشر می شود که میزان فرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اطلاعات نسخ در سامانه پایش مصرف دارو

ثبت اطلاعات نسخ در سامانه پایش مصرف دارو