مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 09:402019-02-23پزشكي

مصرف سنگ نمک و نمک دریا؛ ممنوع


رییس دفتر تحقیقاتی ریزمغذی ها در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم با بیان نتایج پایش برنامه کشوری پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید از سال 1368 تا 1393، - با استناد به نتایج پایش پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید عنوان شد مصرف سنگ نمک و نمک دریا؛ ممنوع رییس دفتر تحقیقاتی ریزمغذی ها در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم با بیان نتایج پایش برنامه کشوری پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید از سال 1368 تا 1393، از انجام ششمین پایش ملی اختلالات ناشی از کمبود ید در سال آینده خبر داد و تأکید کرد: نمک یددار تصفیه شده بهترین نمک برای همه افراد است.

این در حالی است که تبلیغات برای مصرف سنگ نمک یا نمک دریا، سودجویانه است و اختلالات ناشی از کمبود ید را به جامعه برمی گرداند.

حسین دلشاد در گفت وگو با ایسنا، ید را یکی از عناصر شیمیایی در پوسته زمین معرفی کرد و گفت: این ماده بر اثر جاری شدن باران یا ریزش سیلاب، از پوسته زمین شسته شده و به آب دریاها و اقیانوس ها راه پیدا می کند.

وی ید را یکی از عناصر ضروری برای ساختن هورمون های تیرویید در حیوان و انسان دانست و توضیح داد: هورمون های تیرویید در کنترل متابولیسم سلول های بدن نقش اساسی دارند و به طور کلی کمبود ید منجر به کاهش سنتز یا ساخته شدن و ترشح هورمون های تیرویید می شود که بر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سنگ نمک و نمک دریا؛ ممنوع

مصرف سنگ نمک و نمک دریا؛ ممنوع