مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 09:362019-02-23سياسي

یادی از نخستین خلبان شهید دفاع مقدس شهادت خلبان مازندرانی در ساعات اولیه جنگ


از دل این نیرو در طول سال های دفاع مقدس، قهرمانان بزرگی پا به عرصه دفاع از دین و میهن گذاشتند، قهرمانانی که تلخی شکست را به کام دشمن آشنا کردند و ضربات خردکننده ای را بر ارتش بعث وارد کردند.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ حماسه و مقاومتنیروی هوایی زبده ترین و پرخرج ترین نیرو در میان قوای سه گانه ارتش شاهنشاهی بود، خلبانان این نیرو در نزد نظام پادشاهی ایران، فخر ارتش به حساب می آمدند و عمده تکیه ارتش در زمان پهلوی دوم بر نیروی هوایی متمرکز بود و شاه در مناسبت های مختلف، از توان بالای نیروی هوایی و خلبانان شجاع آن به عنوان نقطه ثقل ارتش شاهنشاهی نام می برد.

به جهت همین نگرش بود که مدرن ترین هواپیماهای آمریکایی با هزینه های گزاف و به تعداد زیاد خریداری شد، مستشاران نظامی آمریکایی، بیشترین حضور را در نیروی هوایی داشتند و خلبانان آن پس از گزینش های شدید اطلاعاتی و امنیتی، تحت نظر این مستشاران، آموزش های ابتدایی را در ایران می دیدند و برای طی دوره های تخصصی و تکمیلی به بهترین پایگاه های نیروی هوایی آمریکا فرستاده می شدند.

اما تمام این سرمایه گذاری ها بر روی نقطه ثقل ارتش شاهنشاهی، یعنی نیروی هوایی، در 19 بهمن 1357 فرو ریخت، صدها تن از همافران و خلبانان این نیرو، صبح همین روز در مدرسه علوی تهران، با لباس رسمی به امام خمینی(ره) ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از نخستین خلبان شهید دفاع مقدس شهادت خلبان مازندرانی در ساعات اولیه جنگ

یادی از نخستین خلبان شهید دفاع مقدس شهادت خلبان مازندرانی در ساعات اولیه جنگ