مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 09:352019-02-23سياسي

نگاهی به قوانین حرفه ای پزشکی درباره نشر اطلاعات بیماران


آیا عکسبرداری و فیلمبرداری از بیماران مجاز است، انتشار اطلاعات بیماران در رسانه های عمومی چه قوانینی دارد، آیا می توان از نمونه های مربوط به بدن بیماران برای آموزش و پژوهش استفاده کرد؟ و .

- نگاهی به قوانین حرفه ای پزشکی درباره "نشر اطلاعات بیماران" آیا عکسبرداری و فیلمبرداری از بیماران مجاز است، انتشار اطلاعات بیماران در رسانه های عمومی چه قوانینی دارد، آیا می توان از نمونه های مربوط به بدن بیماران برای آموزش و پژوهش استفاده کرد؟ و .

سوالاتی که سازمان نظام پزشکی کشور در فصل هشتم آیین نامه اخلاق حرفه ای به آن ها پاسخ داده و قوانین مربوط به این موارد را شرح داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس ماده 85 آیین نامه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی کشور، ارتباط شاغلان حِرَف پزشکی و وابسته سازمان با رسانه ها، به هر شکل اعم از مصاحبه خبری، برنامه های تلویزیونی و ارائه هر نوع اطلاعات به رسانه ها تنها در صورتی موجه است که به هیچ وجه دربردارنده نقض حریم خصوصی بیماران نباشد، به فاش شدن اطلاعات پرونده سلامت آنها منجر نشود و در عین حال اعتماد عمومی را به حرفه و شاغلان حِرَف پزشکی و وابسته مخدوش نکند.

همچنین طبق ماده 86 این آیین نامه، شاغلان حِرَف پزشکی و وابسته مکلفند در اظهارنظرهای رسانه ای خود درباره بیمارانی که از چهره های شناخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به قوانین حرفه ای پزشکی درباره نشر اطلاعات بیماران

نگاهی به قوانین حرفه ای پزشکی درباره نشر اطلاعات بیماران