مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 14:562019-02-22پزشكي

دکتر همیشه محرم نیست!


حفظ حریم شخصی و شرعی بیماران در زمان حضورشان در بیمارستان دغدغه بسیاری از افراد به خصوص زنان است که باتوجه به قانون های وضع شده در این باره، - گروه خانواده؛ عطیه همتی:  دکتر همیشه محرم نیست این، جمله کلیدی و مهمی ست که بسیاری از زنان و حتی مردانی که مجبور بودند مدتی را در بیمارستان بگذرانند آن را به ما می گویند.

گله ای که در چندین مورد مستقیم و غیرمستقیم همواره مطرح شد و هیچ وقت هم جواب درستی به آن داده نشد.

از نبود سونولوژیست های خانم در زمان های اضطراری مانند شب ها، گله از لباس هایی که بیمارستان برای پوشش در اختیار بیماران قرار می دهد تا حضور بی مورد افراد مختلف زمان زایمان زنان و حتی برخی خواسته های غیرمتعارف از زنان بعد از زایمان از جمله این موارد است.

در سال 77 به این منظور قانونی به نام قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرعی با قید دو فوریت به تصویب مجلس پنجم رسید و بعد از آن به دولت نیز ابلاغ شد.

با وجود بهبود شرایط بعد از تصویب این قانون هنوز با گذشت 20 سال مواردی گزارش می شود که بدیهی ترین نکات پیرامون حریم شخصی و شرعی بیمار در آن رعایت نمی شود.

از طرفی مسوولین وزارت بهداشت همواره میان صحبت هایشان اعلام کردند که برای اجرایی شدن قطعی این قانون با کمبود پزشک، رادیولوژیست و سونولوژیست خانم مواجه هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر همیشه محرم نیست!

دکتر همیشه محرم نیست!