مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 07:262019-02-22پزشكي

معاون وزیر بهداشت خبرداد ایران رتبه دار تولید علم در سال 2018


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ایران رتبه اول کشورهای منطقه و بر اساس ISI رتبه 15 تولید علم دنیا را در سال 2018 به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فسا، رضا ملک زاده شامگاه پنجشنبه در نشست با هیئت رییسه، اعضای هیئت علمی، پزشکان متخصص، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی فسا و فرماندار ویژه فسا، اظهار داشت: ایران در سال گذشته بیشترین تولید علم را در بین کشورهای اسلامی داشته و رسیدن به این هدف در اسناد بالادستی کشور برای سال 1400 پیش بینی شده بود که با تلاش محققین زودتر از برنامه به این مهم رسیدیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بابیان اینکه رشته های پزشکی فقط 12 درصد محققین کشور را دارا است افزود : 30درصد توسعه علم کشور مربوط به عرصه پزشکی است که ما در کشورهای منطقه در تولید علم اول هستیم .

وی گفت: بر اساس ISI ایران رتبه 15 تولید علم دنیا را در سال 2018 به خود اختصاص داد که این دستاورد بزرگی برای ما است.

یک درصد جمعیت جهان با تولید 2 درصد علم معاون تحقیقات و فناوری وزارت کشور به رتبه بندی تایمز در سال 2019 نیز اشاره و عنوان کرد : طبق این رتبه بندی ایران با 29 دانشگاه برتر ،رتبه ی برتر در بین کشورهای اسلامی را دارد و این در حالی است که ما بودجه ها و اعتبارات زیادی را برای تحقیقات هزینه نکردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر بهداشت خبرداد ایران رتبه دار تولید علم در سال 2018

معاون وزیر بهداشت خبرداد ایران رتبه دار تولید علم در سال 2018