مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 18:512019-02-20بين الملل

تعطیلی چند انجمن اسلامی در موریتانی با نزدیک شدن به انتخابات


همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در موریتانی، دولت این کشور چند انجمن اسلامی را تعطیل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت موریتانی انجمن اسلامی الخیر و الندوه العالمیه للشباب الإسلامی را تعطیل کردند در حالی که گفته می شود اجرای اقدامات علیه انجمن ها و سازمان های اسلامی در این کشور ادامه خواهد داشت.

مسئولان موریتانی علت تعطیلی این انجمن ها را اعلام نکرده اند اما برخی منابع می گویند که دلیل تعطیلی این انجمن ها به عدم پایبندی این انجمن ها به قوانین مربوط به حمایت مالی از این انجمن ها و نحوه استفاده از اموال آن بازمی گردد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، جمعیت الخیر در زمینه حمایت اجتماعی از کودکان بی سرپرست و کمک به افراد در زمان خشکسالی و فجایع طبیعی فعالیت دارد.

مسئولان موریتانی به خصوص در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور (اواسط سال جاری میلادی) به فعالیت علیه سازمان های اسلامی روی آورده و این سازمان ها را به عدم شفافیت درباره منابع مالی متهم می کنند.

ناظران معتقدند که تعطیلی انجمن های خیره که با هدف کاستن محبوبیت مردمی جریان اسلام گرا صورت می گیرد تنها به این انجمن ها منحصر نمی شود بلکه موسسات علمی اسلام گرا را شامل می شود و در همین ارتباط دولت موریتانی در سپتامبر گذشته مرکز تکوین الع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی چند انجمن اسلامی در موریتانی با نزدیک شدن به انتخابات

تعطیلی چند انجمن اسلامی در موریتانی با نزدیک شدن به انتخابات