مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 13:302019-02-20فرهنگي

نمایش قدیمی ترین تصاویر از خلیج فارس در مستند «پسران سندباد»


«پسران سندباد» که نام مستندی است که نخستین تصاویر آرشیوی از خلیج فارس ودریانوردان ایرانی را به نمایش در آورده است، از امروز (اول اسفندماه) روی پرده سینماهای «هنروتجربه» رفت.

- نمایش قدیمی ترین تصاویر از خلیج فارس در مستند پسران سندباد پسران سندباد که نام مستندی است که نخستین تصاویر آرشیوی از خلیج فارس ودریانوردان ایرانی را به نمایش در آورده است، از امروز (اول اسفندماه) روی پرده سینماهای هنروتجربه رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی فیلم، مستند پسران سندباد به کارگردانی رضا حائری از امروز (یک اسفندماه) در سینماهای گروه هنروتجربه اکران می شود.

در این مستند گفته می شود برای نخستین بار تصاویر آرشیوی از خلیج فارس به نمایش درآمده که به نوعی شاید قدیمی ترین فیلم های ثبت شده از خلیج فارس و دریانوردان ایرانی است.

رضا حائری در خصوص تصاویر آرشیوی استفاده شده در فیلم گفت: تصور کنید در دهه 30 میلادی کسی با دوربین فیلمبرداری در یکی از این کشتی های بادبانی چوبی به اسم بوم مشغول فیلمبرداری ست و با دشواری و تکانهای بسیار کشتی در حال ثبت تصاویر دریانوردان بی باک خلیج فارس است.

او کسی نیست جز آلن ویلیرز دریانورد استرالیایی که خانم کاپلان سال ها بعد مسیر او را طی می کند و بخشی از تصاویر آرشیوی که در این فیلم استفاده شده نیز از آرشیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش قدیمی ترین تصاویر از خلیج فارس در مستند «پسران سندباد»

نمایش قدیمی ترین تصاویر از خلیج فارس در مستند «پسران سندباد»